Har du et oppsett for små bedrifter? Sjekk ut disse tipsene for å spare på kostnader gjennom automatisering!

De fleste eiere av små bedrifter antar bare at automatisering er reservert for større selskaper eller tror det sannsynligvis er altfor dyrt. Men det er egentlig ikke tilfelle, automatisering kan gjøre arbeidslivet ditt mye enklere ved å forenkle alle de kjedelige delene av å driveen virksomhet som du må gjøre manuelt eller ansette en ansatt for.

Med automatisering har du færre ansatte å ansette og en mye høyere produktivitetsrate. I dette innlegget vil vi gå gjennom noen tips for automatisering av bedrifter som alle eiere av små bedrifter bør vite!

Tips for forretningsautomatisering

Finn mønsteret:

Det aller første du må gjøre er å liste opp alle jobbene du eller dine ansatte gjør regelmessig. Noter deg hvordan du utfører oppgaven, og omtrent hvor lang tid det tar deg å gjøre det manuelt. Identifiser alle de kjedelige oppgavene som tar deg for alltid å gjøre. Hvis du ikke kan finne ut om noe må automatiseres eller ikke, kan du stille deg selv disse enkle spørsmålene:

⦁ Trenger jeg virkelig å gjøre hvert eneste av disse trinnene på egen hånd?
⦁ Tar dette for mye av tiden min?
⦁ Kan jeg gjøre noe mer produktivt i stedet?

Hvis du fortsatt synes det er vanskelig å finne ut om virksomheten din trenger automatisering, kan du alltid kontakte våre ledere på Integrera for å hjelpe deg!

Automatiser til rett tid:

Siden de fleste små bedrifter egentlig ikke får så mange bestillinger, kan du bare gjøre oppgavene på egen hånd i stedet for å automatisere dem. Men etter hvert som virksomheten din begynner å blomstre, kan disse oppgavene bli for mye ågjøremanuelt. Det vil komme for mange bestillinger på en gang, og du som jobber alene, eller en håndfull ansatte, kan kanskje ikke håndtere dem alene i tide. Fører til tapte bestillinger, eller sinte kunder.

Etter hvert som flere og flere people bytter til online shopping, vil du ha kunder fra i utgangspunktet over hele verden. Hvis du får en massiv bølge av bestillinger, kan det hende du ikke kan følge med på dem, noe som potensielt kan føre til inntektstap. Så snart du legger merke til at ordrene er uteav kontroll, må du sørge for å automatisere dem fordi det bare blir verre derfra.

Få de kjedelige tingene ut av veien:

Du bør alltid prøve å sørge for å få de kjedelige, tilsynelatende “tidssnerende” tingene ut av veien. Dette kan gjøres ved å automatisere kundenes data. Kundedata kan inneholde navn, fødselsdato, adresse eller e-postadresse. Hvis dataene er lett tilgjengelige til enhver tid, trenger du ikke å håndtere noenmenneskelige feil.

Selv om det kan være litt kostbart å sette opp automatisering, er det alltid bedre å forhindre et problem i stedet for å fikse et som allerede er gjort. Til syvende og sist vil automatisering spare deg for penger.

Web Page visualization. Protocol procedure. Dynamic software workflow. Full Stack development, markup, administrate system. Driver for shared memory. Vector isolated concept metaphor illustration.

Automatiser utsolgte varer:

Hvis du ikke allerede har konfigurert automatisering, skanner du sannsynligvis fortsatt lagerlisten manuelt for å sjekke varene med lavt lager og bestille mer selv. Automatisering du kan gjøre inventar head å sende påminnelser når varene er lav på lager.

På denne måten vil du ikke ha noen kunder som forlater utilfreds når de ikke klarer å få varene de ønsket, og de kan også få en påminnelse når varen er tilbake på lager.

Automatiser DM-ene:

Hvisdu fortsatt jobber manuelt med å skanne lagerlisten, laste opp kundedata og endre produktprissjanser, har du sannsynligvis ikke nok tid til å svare på alle spørsmålene kundene dine stiller deg. Misfornøyde kunder kan legge igjen en dårlig anmeldelse, noe som kan føre til en dårlig samlet vurdering, noe som resulterer i inntektstap.

For å unngå dette, prøv å automatisere DMs, slik at kundene dine får all den hjelpen de trenger uten engang å kommunisere med dine ansatte. Hvis det er et superspesifikk eller vanskelig spørsmål, vil det automatisk lagre dataene i CRM-verktøyene which en medarbeider enkelt kan svare på!

Gjør disse e-postene personlige:

E-postautomatisering er en metode for å levere automatiske e-postmeldinger til de riktige kundene med riktig melding til rett tid, ved å bruke en markedsføringsautomatiseringsplattform. På denne måten vil du ikke bruke tilå lage en personlig e-post for hver kunde du har manuelt.

Du kan målrette kunder basert på deres aktivitet, preferanser og tidligere kjøp når du kombinerer nettstedsanalysen din med e-postmarkedsføringsprogramvaren din. Deretter kan du tilpassehver kundes opplevelse og gjøre de automatiserte kampanjene dine mer personlige.

Skann svindlerne:

Det vil være tider hvor du kan få en merkelig dyr bestilling. I dette scenariet vil systemet sende en advarsel til dine ansatte og stoppe bestillingen til dine ansatte sjekke om noe har gått galt.

De fleste svindlere har en tendens til å sikte på mindre businesses fordi de vanligvis er mye lettere å spore. Men hvis du har satt opp et automatiseringssystem, trenger du sannsynligvis aldri å gå gjennom dette!

Hold oversikt over leveringsstatusen:

Automatisering av leveringsprosedyrer har mange fordeler når det gjelder kostnadskuttog forbedret kundeservice. Mange feil, for eksempel uriktige adresser, feil leverte varer, forsendelsesvekt og -størrelse og tid brukt av arbeidere som forbereder forsendelser, kan unngås.

Ved automatisering vil ikke bare automatisering av leveranser spare staff tid, men det vil også forbedre forbrukernes shoppingopplevelse. Dette gjør at du kan bruke mer tid på å forbedre kundeopplevelsen på andre måter, samtidig som du gir forbrukerne raskere og mer strukturert informasjon om bestillingene sine. I tillegg tillater automatiserte leveranser kunder å ha sanntidsoppdateringer og påminnelser om hvor nøyaktig pakken deres er, og når de vil motta den.

Workforce organization and management. Workflow processes, workflow process design and automation, boost your office productivity concept. Pink coral blue vector isolated illustration

Avsluttende tanker

Begynn med å gå gjennom den daglige forretningsdriften for å forstå hva bedriften krever. Hvilkenksjon kan ta mest tid og ressurser? Men ikke prøv å fange alt på en gang. Ta deg tid til å vurdere hver av prosessene dine for å oppdage forbedringsmuligheter og for å avgjøre om forbrukerne dine er fornøyde eller ikke.

Med riktig tilnærming til automatisering kan du begynne å forstå og optimalisere virksomheten din uten å snu den opp ned. Vi i Integrera mener at du bør kunne optimalisere prosessene dine med frigjortom og fleksibilitet som følgermed.