10 viktige oppgaver bedriften din bør automatisere i dag, og hvorfor

Repeterende oppgaver i en bedrift kan rett og slett bli kjedelige. Nesten alle av oss vil heller bytte ut disse oppgavene for noe som er mer produktivt, men ikke kan gjøres fordi de repeterende oppgavene er fortsatt en av de viktigste. Men er det mulig å få dem gjort, uten å måtte gjøre dem manuelt? Jepp, det er det! Dette kalles automatisering!

Automatisering av forretningsprosesser er noe som kan hjelpe arbeidsflyten umiddelbart! Ved  å automatisere deler av virksomheten kan man frigjøre mye tid til mer produktive oppgaver  Dette er akkurat hva vi drever med her i integrera. I dette innlegget skal vi gå over de 10 viktigstee oppgavene som virksomheten bør automatisere og at hvordan kan dette gjøres enkelt!

Markedsføring på sosiale medier

Hvis det er vanskelig å sette tid for sosiale medie hver dag og å holde følgere engasjert,  kan man alltid automatisere el del ting som for eksemple å rulle ut innleggene et bestemt tidspunkt!

På den måten vil kontoene dine på sosiale medier være oppdatert til enhver tid,  og du trenger ikke å ta for mye tid ut av tidsplanen din bare for å legge ut innhold for selskapet ditt. Med mer tid tilgjengelig,kan du nok fokusere på andre oppgaver for virksomheten din!

Rekruttere ansatte

Å bruke all  din tid bare på å gå gjennom alle jobbsøknadene og deretter intervjue dem, for å finne den perfekte ansatte, kan være super vanskelig, spesielt når søkerne er ukvalifiserte for rollen. I stedet for å gjøre alt manuelt, kan automatisering av prosessen gjøre ting mye enklere.

På den måten, når søknadene kommer inn, blir de underkvalifiserte automatisk avvist, og deretter blir rette kandidater nominert. Så alt du trenger å gjøre deretter er å skanne gjennom de resterende CV-ene og velge søkeren som passer best for veien videre! Hvis dette virker for vanskelig for deg å forstå, kan du alltid bare kontakte våre eksperter  på  integrera!

Fakturapåminnelser

Som bedriftseier er det ganske vanlig å glemme hvilke kunder har du allerede sendt en faktura eller kunder som ikke har betalt fakturaene ennå. I tillegg er kjempe tidkrevende og ineffektivt hvis man sender fakturaer manuelt .

For langsiktige kunder kan du vel definere automatiske gjentakelsesregninger. De sendes automatisk på angitte datoer. Kunder kan betale umiddelbart  og fakturaer merkes som betalt hvis du tilbyr online betaling.

Forretningsprosesser

Automatisering av regelmessige og repeterende prosesser er en god måte for å øke effektiviteten og produktiviteten. Du kan øke ressursutnyttelsen ved automatisering av forretningsprosesser. Forretningsautomatisering kan håndtere hverdagslige aktiviteter, og kan frigjøre arbeidernes tid til å jobbe med mer kompliserte oppgaver .

Ved å automatisere disse oppgavene kan du unngå menneskelig feil, og det gjør hele prosessen mindre tidskrevende! Hvis du vil lære mer om automatisering av forretningsprosesser gjennom  integrera,kan du kontakte oss her!

Her er en kort video av hvor enkelt det er å automatisere deler av virksomheten din!

Kundestøtte

Med mindre ansatte i kundesupport eller lite tid satt opp for kundesupport, er det stort sett umulig å svare på spørsmål fra hundrevis kundener. Dette er grunnen til  at de fleste bedrifter bruker kundeserviceautomatisering for å øke effektiviteten av kunde support prosessen. I tillegg slipper man å rekrutere mange ansatte for den jobben.

Det hjelper også forbrukerne for de meste parten trenger de ike ekte menneskelige interaksjoner. Her reduserer man menneskelige feil ved automatisering og samtidig effektiviserer kundesupport prosessen.

Lagring og Backup

I den nåværende digitalisert verden, en av de viktigste oppgave er å holde på med viktig information og sette opp back up system som beskytter data. Å miste  all  kunde-, ansatt- og økonomiske informasjon kan være katastrofalt!

Så du bør automatisere backup-prosessen for å minimere menneskelige feil. Heldigvis de fleste moderne lagring systemer er god nok og fungerer best. De kan også enkelt justeres opp og ned ved behøv. Bare sørg for at du har nok lagringsplass til å møte dine fremtidige behøv, så er resten OK!

Tilbakemelding

For å bli ordentlig kjent med kundene dine, kan du bruke digitalverktøy for sosiale media for å sjekke hva andre sier om virksomheten din og undersøke markedet. Du kan bruke de verktøyene for å bli kjent med forbrukerne dine, undersøke markedet og lære hva andre snakker om virksomheten din. De kan hjelpe deg med å spore omtaler av merkevaren og varene på flere plattformer og samle tilbakemeldinger på hvordan kundene dine føler seg.

Det kan være veldig nyttig å automatisere en del av denne prosessen ved å programmere dem om å sende deg hyppige rapporter. Åpenbart, hvis du føler behov, kan du alltid bare ta deg tid og utføre grundig manuell forskning.

Lønn

Jeg tror vi alle kan være enige om at manuell beregning av hver ansatts lønn, deretter skriving av hver eneste sjekk, tar altfor mye tid, og det er veldig enkelt å gjøre en feil i beregningene dine.

Automatisering kan håndtere alle slags betalinger, alt fra grunnlønn og timelønn til mer kompliserte oppgaver som overtid, bonuser, lønnsreduksjoner og så videre. Lønnsautomatisering kan fjerne behovet for menneskelig lønnsslipp generering. Teknologien skaper lønnsslipper og kvitteringer og tillaters for direkte innskudd.

Administrere arbeidere

Selv om dette er en prosess som ikke kan automatiseres fullstendig, kan en del av den bli automatisert. I stedet for at hver ansatt kommer til HR direkte til kontoret, noe som tar mye tid, kan du enkelt sette opp et automatisert system som tar inn klager og kategoriserer dem. HR kan gå gjennom saken og deretter oppdatere dem etter behov!

Team rapportering kan ta mye tid ofte. Men med automatisering kan du bruke CRM til å kommunisere til ledelsen din for å automatisere emails eller rapporter gjennom automatisering. Så det vil ikke være nødvendig å lage manuelle rapporter.

Timeplan

Forretningsautomatisering kan ta seg av alle de irriterende repeterende oppgavene du må gjøre hver dag, og i hovedsak hjelpe deg med å være mye mer organisert!

Det er også en del programvare der ute som du kan bruke til å sette opp påminnelser om viktige hendelser, lage sjekklister over alt som må gjøres, eller planlegge møter. Med alt planlagt på forhånd, gjør det mye lettere å holde fokus på an viktig sak.

Konklusjon

Nå som du kjenner oppgaver du kan automatisere i virksomheten, kan du forbedre arbeidsflyten, spare penger og tid. Hvis automatisering av prosessene dine virker for vanskelig, kan våre konsulenter på  integrera  hjelpe deg!